ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Νοέμβριος 13, 2009 at 1:01 πμ Σχολιάστε


imagesCAUCHQALΔυσκολότερο το 2010 για τον τουρισμό Προβλέψεις για μείωση 10% ως 15% στις προκρατήσεις πακέτων από τη Μ. Βρετανία- Σχέδιο αντεπίθεσης σε τέσσερις άξονες ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΟΥΤΕΤΣΗ | ΒΗΜΑ:Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009

Δυσκολότερο για τον ελληνικό τουρισμό δείχνει να είναι το 2010, με τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης να παρατείνονται και τις αρχικές ενδείξεις στις προκρατήσεις οργανωμένων πακέτων να εμφανίζουν μείωση από 10% ως 15% όσον αφορά τη Μεγάλη Βρετανία, την πιο σημαντική αγορά ως προς την προσέλευση τουριστών στη χώρα. Τις εκτιμήσεις αυτές έκανε, με βάση τα ως τώρα στοιχεία, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Α. Ανδρεάδης στη Διεθνή Εκθεση Τουρισμού World Τravel Μarket 2009, η οποία διοργανώνεται από τις 9 ως τις 12 Νοεμβρίου, στο Λονδίνο. Οπως προσέθεσε ο κ. Ανδρεάδης, η εικόνα θα είναι πιο ξεκάθαρη στις αρχές του Δεκεμβρίου, ενώ για το 2010 υπολογίζει ότι τα έσοδα του τουρισμού στη χώρα θα κινηθούν οριακά καλύτερα από το 2009.

Την «εξάρτηση» του τουρισμού της χώρας μας από πέντε ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και την «υπερσυγκέντρωση» των τουριστικών αφίξεων κατά τους τρεις μήνες του χρόνου, σημείωσε η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κυρία Αντζελα Γκερέκου σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες σε εκπροσώπους των διεθνών ΜΜΕ, στο πλαίσιο της WΤΜ, τονίζοντας την ύπαρξη της πρόθεσης να μεταβληθούν αυτά τα στοιχεία. Η υφυπουργός ανακοίνωσε την αναδιάρθρωση όλων των γραφείων του ΕΟΤ στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, με το ενδεχόμενο να μειωθούν, αλλά και την αξιολόγηση όλων των στελεχών που τα απαρτίζουν, καθώς και την τακτοποίηση των χρεών του ΕΟΤ, που ανέρχονται σε 124 εκατ. ευρώ, εν όψει της διαφημιστικής προβολής της χώρας σε διεθνή μέσα ενημέρωσης για την ερχόμενη χρονιά.

Το μερίδιο της Ελλάδας έφθασε το 1,6% την περασμένη χρονιά στην παγκόσμια αγορά, με περίπου το 50% των επισκεπτών της να προέρχεται από πέντε ευρωπαϊκές χώρες, εξήγησε, ενώ το 50% των αφίξεων των διεθνών επισκεπτών γίνεται μέσα στο τρίμηνο Ιούλιος ως Σεπτέμβριος, με 8.000.000 ταξιδιώτες να ταξιδεύουν ετησίως μέσω τεσσάρων αεροδρομίων. Στα σχέδια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου είναι η διεύρυνση και η βελτίωση του υφιστάμενου δικτύου αεροδρομίων, μιας και η διεθνής ταξιδιωτική κίνηση προς τη χώρα υλοποιείται σε ποσοστό 80% με αερομεταφορικά μέσα, δήλωσε η υφυπουργός, καθώς και η ανάπτυξη της θαλάσσιας κρουαζιέρας, «εφόσον αντιμετωπίσουμε τα περιβαλλοντικά και άλλα ζητήματα».

Τους άξονες οι οποίοι θα αποτελέσουν το επιχειρησιακό σκέλος της πολιτικής για το νέο μοντέλο τουρισμού παρουσίασε η κυρία Γκερέκου, τονίζοντας ότι το μοντέλο «ήλιος- θάλασσα» έχει εξαντλήσει τα όριά του. Πρόκειται για το «νομοθετικό οπλοστάσιο» και την περιστολή της γραφειοκρατίας, την πράσινη τουριστική ανάπτυξη, τον αναπροσανατολισμό του «εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για το μάρκετινγκ» και τον εμπλουτισμό, τη διεύρυνση και την αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος. Εξάλλου, η θεσμική θωράκιση δραστηριοτήτων που εκκρεμούν είναι βασική μέριμνα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, και η υφυπουργός προήγγειλε ότι σύντομα «θα καλύψουμε όλα τα σημαντικά νομοθετικά κενά». Αναφερόμενη στη διευκόλυνση των επενδύσεων τόνισε ότι «γνωρίζουμε τις δυσχέρειες για τους ξένους επενδυτές και τις δυσλειτουργίες της ελληνικής δημόσιας διοίκησης και σκοπεύουμε να τα αντιμετωπίσουμε δραστικά», ενώ στρατηγική επιλογή αποτελεί και η προώθηση των αρχών της πράσινης οικονομίας στις τουριστικές επιχειρήσεις. Για το θέμα αυτό εξήγησε ότι στόχος είναι να «στηρίξουμε κάθε επενδυτικό σχέδιο που θα συμβάλλει στην εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων, στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και στη μείωση των απορριμμάτων», ενώ η δράση θα ενισχυθεί με την εφαρμογή συστημάτων πιστοποίησης για την ολοκληρωμένη περιβαλλοντική διαχείριση.

Στόχος είναι επίσης η αναδιαμόρφωση του επιχειρησιακού προγράμματος μάρκετινγκ με βάση μια περισσότερο «πελατοκεντρική» προσέγγιση, για τον αναπροσδιορισμό της χώρας πέρα από τα παραδοσιακά στερεότυπα, καθώς και η ενίσχυση των νέων θεματικών μορφών τουρισμού (καταδυτικός τουρισμός, τουρισμός υπαίθρου, city-breaks, συνεδριακός τουρισμός) σε μια «προσπάθεια να “σπάσουμε” την εποχικότητα»  . Πρόσθεσε τέλος ότι η αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, μέσω στοχευμένων κρατικών κινήτρων και βελτίωσης της τουριστικής κατάρτισης των εργαζομένων, θα συμβάλει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας του προϊόντος.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με τα επεισόδια που έπληξαν την εικόνα της χώρας την προηγούμενη χρονιά, η κυρία Γκερέκου έκανε λόγο για ένα «σωστό σχέδιο διαχείρισης κινδύνου», ενώ σε ό,τι αφορά τη διαφημιστική καμπάνια υπογράμμισε την απόφαση να υπάρχει σταθερότητα στην παρουσίαση της χώρας. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι το διαφημιστικό σλόγκαν της Ελλάδας στην εφετινή WΤΜ παρέμεινε το ίδιο από τον Φεβρουάριο του 2009 («Greece: Α Μasterpiece you can Αfford»).

Advertisements

Entry filed under: Πολιτική.

Παγκόσμια έκθεση τουρισμού ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2009
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Οκτ.   Δεκ. »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Most Recent Posts


Αρέσει σε %d bloggers: